joi, 26 mai 2016

Alegerile: ce promit candidații, ce vrea mediul de afaceri



Campania electorală ne scoate în față din nou promisiunile candidaților, multe dintre ele fiind concentrate pe aspectul jalnic al mediilor economice locale. „Vreau să revitalizez economia localității, vreau să cresc numărul locurilor de muncă” - spun aspiranții la fotoliile de primar. O putem spune oricare dintre noi, pentru că - vorba ceea – nu ne-ar durea gura. Poate un primar crea locuri de muncă? Poate înființa societăți comerciale, instituții care să cheme la lucru zeci, sute, poate chiar mii de oameni?
Mediul economic e sceptic. Sau de acolo vin multe  opinii apăsate de mult scepticism. Mă dezarmează scepticismul antreprenorilor, dar nici nu am prea multe argumente să-i contrazic. Am primit însă o surprinzătoare lucrare, un ghid veritabil, care se numeștre chiar așa: „Ghidul măsurilor economice pentru candidații la alegerile locale”. L-a făcut public Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii (CNIPMMR), în parteneriat cu Romanian Business Leaders. Pentru că mediul de afaceri vede și el cum bâiguie câte unii sau alții dintre candidați pe teme ale dezvoltării economice. Au făcut-o pentru că - spun autorii – managementul localității are unul dintre cele mai importante roluri în susținerea dezvoltării economice.
{i ce le arată oamenii de afaceri candidaților? Mai întâi care este profilul candidatului, ce trebuie să facă el pentru a genera dezvoltare economică locală. Apoi enumeră, cu amănunte, zece măsuri economice de luat, dar și ce trebuie făcut pentru accesul IMM-urilor la finanțare adecvată din fonduri locale. Cu sugestii pentru măsuri în dezvoltarea creativității și inovării, pentru accesul la piețe. Iar în ultimă instanță, dar nu pe ultimul loc, cu sugestii pentru reactivarea administrației publice.
În total, concrete, 30 de măsuri de aplicat în aceste sensuri. În sprijinul unui primar și a echipei sale, a consiliului local, pentru că, singur, un primar nu va aduce de acasă locuri de muncă și dezvoltare, dar actorii din sectorul public pot colabora cu cei din mediul economic și non-guvernamental pentru a genera creștere economică.
Nu vreau să dezvălui mai multe din lucrarea amintită. Citiți ghidul, iar cine nu-l găsește să caute pe internet, pe site-ul CNIPMMR (cnipmmr.ro).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu