Cifra de afaceri de 700 de
milioane de euro obținută anul trecut a situat compania Dedeman, din Bacău, pe
locul al cincilea în Europa Centrală și de Est - potrivit unui studiu al companiei de cercetare de
piață PMR, din Polonia. Aceasta în condițiile în care valoarea pieței de bricolaj din acest
areal a scăzut cu 10%, pe fondul conflictului din Ucraina și al sancțiunilor
împotriva Rusiei.
Cota de piață a companiei
Dedeman, în Europa Centrală și de Est a fost, astfel, de 1,2%, piața fiind de
59 de miliarde de euro. În România, piața locală de bricolaj (retail, fără distribuție)
a ajuns anul trecut la circa 9,7 miliarde de lei (2,2 miliarde de euro), în creștere
cu 2,9%, iar pentru acest an se estimează un avans de 6,2%. Dedeman vinde numai aici, dar în Europa Centrală și
de Est cei mai mari jucători sunt subsidiare ale unor companii internaționale
de bricolaj ca Leroy Merlin, Castorama (Kinkfisher) și OBI. În România,
Dedeman, are o cotă locală de piață în valoare de aproape 32%.
În 2015 nu se așteptă ca factorii
macroeconomici să susțină creșterea pieței de bricolaj, dar cererea este
pe un trend pozitiv, deși va fi limitată de puterea de cumpărare. Nici
oferta nu va susține creșterea – au apreciat analiștii -, astfel că, în
majoritatea țărilor din Europa Centrală și de Est retailerii de bricolaj
vor încetini ritmul de expansiune.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu